روغن هیدرولیک فرمان شرکت اکسون موبیل
نوشته شده توسط : رضا جعفری

نحوه بررسی روغن هیدرولیک فرمان
روغن هیدرولیک در خودرو به عنوان روان کننده فرمان استفاده می شود. هنگام چرخاندن فرمان، پمپ هیدرولیک این روغن را به سیستم فرمان خودرو تزریق می کند تا چرخ ها با نیروی کمتری به پهلو بچرخند. برای خریدروغن هیدرولیک فرمان شرکت اکسون موبیل با کیفیت عالی می‌توانید به نمایندگی این شرکت اویل کارو در ایران مراجعه نمایید.

با توجه به عمر نسبتاً طولانی این روغن، بسیاری از افراد موفق به بررسی آن نمی شوند، اما همانطور که می دانید در صورت کاهش روغن هیدرولیک، فلایویل سفت می شود و ممکن است دنده، پینیون و پمپ هیدرولیک آسیب ببینند. بنابراین لازم است مقدار روغن هیدرولیک در فواصل زمانی مشخص بررسی شود و در صورت نیاز روغن ریخته شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه بررسی روغن هیدرولیک آشنا کنیم و همچنین شما را با عواملی که باعث پوسیدگی روغن فرمان می شوند آشنا کنیم. با ما بمان.

نحوه بررسی مخزن روغن هیدرولیک
خازن فرمان هیدرولیک معمولاً استوانه ای شکل است و در کنار تسمه هیدرولیک قرار دارد و دارای برچسبی است که آن را مشخص می کند. این مخزن می تواند از پلاستیک یا فلز ساخته شود. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، دفترچه راهنمای ماشین خود را بررسی کنید. در اکثر خودروها، محل قرارگیری این مخزن مشابه است، اما ممکن است برخی از خودروهای جدید برای صرفه جویی در هزینه یا افزایش فضای اطراف موتور جایگزین شده باشند.

گام اول
مخزن روغن هیدرولیک را بررسی کنید. اگر هنگام چرخاندن فرمان صدای بلندی شنیدید، نشانه آن است که سطح روغن هیدرولیک پایین آمده است.

مرحله دوم
سطح روغن هیدرولیک را بررسی کنید. اگر مخزن از پلاستیک شفاف ساخته شده باشد، به راحتی می توانید سطح روغن را ببینید. اگر از فلز یا پلاستیک مات ساخته شده باشد، می توانید سطح روغن را با گیج روغن که معمولاً زیر درپوش مخزن نصب می شود اندازه گیری کنید.

در برخی خودروها، سطح روغن هیدرولیک را تنها زمانی می توان به درستی اندازه گیری کرد که موتور برای مدت کوتاهی کار کرده باشد. در برخی خودروها، فرمان باید چند بار در هر جهت چرخانده شود تا موتور در حال کار باشد تا اندازه گیری دقیق انجام شود.

در برخی از خودروها، بر روی گیج یا بدنه باک رتبه بندی وجود دارد. درجه گرم نشان دهنده سطح مناسب روغن زمانی است که موتور برای مدتی کار کرده است و درجه سرد نشان دهنده سطح مناسب روغن زمانی است که موتور برای مدتی خاموش است. ممکن است به جای آن از حداکثر یا حداقل استفاده شده باشد.

 سطح سوم

ببینید گیج چقدر در روغن هیدرولیک آغشته شده است. اگر از گیج برای اندازه گیری سطح روغن هیدرولیک استفاده می کنید، پس از خارج کردن آن از مخزن، آن را با پارچه ای پاک کنید و آن را کاملا در مخزن فرو ببرید و خارج کنید.
رنگ روغن هیدرولیک را بررسی کنید. رنگ روغن خوب باید روشن و دارای رنگ کهربایی یا صورتی باشد.

اگر رنگ روغن هیدرولیک قهوه ای یا مشکی است، ذرات لاستیکی موجود در شیلنگ ها، درزگیرها یا اورینگ ها آن را آلوده کرده است، در این صورت برای تعویض روغن باید با یک مکانیک مشورت کنید و ببینید کدام قسمت های سیستم هیدرولیک فرمان نیاز به تعویض دارد. .

روغن هیدرولیک ممکن است تیره تر از آنچه هست به نظر برسد. در صورت شک، رنگ را با رنگ دستمال کاغذی سفید مقایسه کنید. اگر رنگ روغن همان چیزی است که باید باشد، به ذرات لاستیک آلوده نیست.

مرحله چهارم
در صورت لزوم، روغن را اضافه کنید تا به سطح مناسب برسد. اگر ماشین شما دارای کالیبراسیون مخزن روغن است، بسته به روشن یا خاموش بودن موتور، روغن را تا زمانی که به سطح گرم یا سرد برسد، اضافه کنید. اگر سطح روغن را با گیج چک می کنید، روغن را به آرامی اضافه کنید تا روغن داخل مخزن تمام نشود.

حتما از روغن توصیه شده برای خودروی خود استفاده کنید تا ویسکوزیته مورد نظر برای سیستم هیدرولیک شما را داشته باشد.

مرحله پنجم
اگر روغن هیدرولیک در دسترس نیست و در شرایطی هستید که باید مقداری روغن اضافه کنید، می توانید از واسکازین برای گیربکس های اتوماتیک استفاده کنید. گیربکس اتوماتیک واسکازین با روغن فرمان هیدرولیک در همه موارد به جز رنگ مشابه است: واسکازین صورتی یا قرمز است، اما روغن هیدرولیک اینطور نیست. گیربکس های اتوماتیک واسکازین قرمز هستند زیرا در صورت نشتی به سرعت قابل تشخیص است.

مراقب باشید که مخزن روغن هیدرولیک را بیش از حد پر نکنید. بهتر است مخزن را کمی خالی بگذارید تا کاملاً آن را پر کنید. دلیل این امر این است که وقتی روغن هیدرولیک گرم می شود، حجم آن افزایش می یابد و از ماژیک خود استفاده می کند. اگر مخزن را تا بالا پر کنید و سپس رانندگی کنید، افزایش حجم روغن می تواند مشکلاتی ایجاد کند و هزینه زیادی برای دست شما داشته باشد.

درپوش مخزن را ببندید. بسته به ماشین، ممکن است لازم باشد در را فشار دهید یا بچرخانید تا بسته شود. قبل از بستن درپوش کاپوت، مطمئن شوید که پوشش مخزن هیدرولیک کاملاً بسته شده است.





:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: